Mathilde

Hej!
Jaha, då var det jag som skriver igen. Tyckte det var dags för ett nytt inlägg då det varit lite dåligt med inlägg på sista tiden. Fast vet egentligen inte vad jag ska skriva om riktigt...

Jag, Joel och Emelie håller just nu på med våran hemuppgift som är obligatorisk när man går ULK:en. Då ska man hålla en kurs av något slag i sin klubb och vi har valt att lära hyrarna på Rävhagen mer om foder. Jag tycker det går ganska bra, lite svårt ämne att förklara kanske, vet inte riktigt om de förstår men det hoppas jag! Ett litet sluttest på fredag ska det i alla fall bli för våra deltagare så då får vi väl se om vi lyckats lära dem nåt!

Var i Scandinavium och såg på fina hästar den gångna helgen. Mycket fina pållar finns det! Och sen vann ju Svante och Saint Amour Världscupkvalet också, det är ju otroligt roligt! Den lille hästen hoppar ju typ hinder som är större än han själv! Blev en del shopping på mässan också till mina kära pållar.

Svante & Saint Amour

Tävlingssäsongen har börjat komma igång på riktigt. Har nu utfört 2 tävlingar detta år. Har väl börjat helt okej. Niki placerad i en 110 och vann en annan 110. Cajsa har varit placerad i en 1 meter och varit dubbelnolla i en annan 1 meter, samt dubbelnolla i en 110. Toppan har bara tävlat en gång och då var hon dubbelnolla (egentligen) i 110, fast jag trodde vi hade rivit så la en volt i omhoppningen. Det var första gången jag red 110 på henne så det var ju i alla fall kul att hon inte rev nåt!

Krysset börjar bli tjock om magen. Man börjar märka av det lite när man rider nu också. Tycker inte om när man använder skänkeln ibland nu och är lite tjurig när man spänner sadelgjorden, men annars pigg och glad. Man kan faktiskt se fölet röra sig i magen ibland! Spännande!

Nu vet jag inte mer vad jag ska skriva om så nu slutar jag.
Ha det så bra på resten av lovet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0