Mathilde

Hejsan!

Nu är det jag som skriver igen =)

Igår var det hoppträning och jag hoppade Cajsa och Niki.
Båda var jätteduktiga!
Cajsa var lugnare den här gången och hoppade riktigt bra!
Niki var superladdad och hoppade som en Gud!
Vi bara flög över alla hindrena  - inga problem alls!

I onsdags hoppade jag Toppan.
Hon var lugn och fin men så när jag skulle hoppa ett litet kryss på typ 50 cm så hoppade hon som om det vore världscupfinal eller nåt. Sen kickade hon bakut en gång och sen en riktig bockserie á la Toppan. Så då flög jag.
Hon ser typ ut som ett popcorn som poppas när hon bockar.
Det konstigaste var att jag inte tappade balansen direkt utan hann svänga åt vänster för att få stopp, men hon är ju vig som en katt och fortsatte bocka på en liten minimal volt. Då blev det ju nån sorts centrifugalkraft också!
Sen passade hon på att spriga ca 20 varv i ridhuset innan jag fick stopp på hennne.
Men sen var hon fin och hoppade faktiskt riktigt bra, var balanserad och fin!

Idag åker jag till Sindarve för att gå första steget i ULK-kursen.
Ska bli ganska roligt tror jag, fast just nu har jag typ inte lust alls. Det går ju en hel helg åt det. Och måste rida Niki på söndag kväll för hon ska gå dressyrlektion på måndag.
Nästa helg däremot så åker jag till Udden och tävlar! Det ser jag mer fram emot. Tar med Niki och förhoppningsvis Toppan. Om Toppan lugnar sig lite och vill gå på transporten vill säga. Annars blir det Cajsa.

Lycka till på dressyrtävlingen i helgen alla som ska tävla!

......har funderat på en sak.....varför har inte jag en egen blogg?.....jag skriver ju typ mest i den här bloggen och det har ju egentligen ingenting med US att göra......jag kan ju skriva hur långt som helst om ingenting ju.....en liten tanke bara.....

Ha det bra!!!

Kommentarer
Postat av: lisa

Haha, mathilde, jag tycker du kan fortsätta skriva här;)

2009-01-30 @ 17:52:36
Postat av: ella

ja fortsätt o skriv, det är jättekul o läsa!! ligger inte udden när kalmar? eller har jag bara fått för mig det. ni måste höra av er om ni nån gång tävlar nära kalmar!! då vill jag komma o titta! kram

2009-02-02 @ 17:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0