Mathilde

Hejsan!
Nu har det varit ett tag sen det skrevs här på bloggen så tänkte uppdatera lite!

Lilleman har kommit till jorden! Det är såklart Kryssets föl jag pratar om! En liten mörkbrun hingst med stjärn och två strumpor blev det! Fast skimmel kan han nog bli. Har lite väl grå mule. Men söt är han i alla fall!
Namn har vi inte kommit fram till ännu, men något med Heart ska det nog bli, pappan heter ju Heartbeat. De förslag vi kommit på än är:
Heartattack (alla fick ju nästan en hjärtattack när de skickade sms att Krysset fölade ute i hagen samtidigt som alla stod på puser och tävlade).
Heartache: Hjärtesorg, men kan också översättas till kärlekssorg, kärlekstörst eller nåt.
Sen en massa andra namn med heart som jag inte orkar nämna.

Sen har jag varit iväg och tävlat. Den här gången i Svarttorp som ligger bredvid Huskvarna. Det gick bra.
Toppan kom på 10:e plats i en 120 accumulator. Hoppade jokerhinder och allt! Duktig!

Niki kom 2:a i en 120 tidshoppning. inte den snyggaste ritten precis. Ungefär efter halva banan kom Niki på att det var en tidshoppning, då tog hon tag i saken själv och jag kunde bara hänga med. Men hon är ju sin egen och vet vad som ska göras på banan. Senn debuterade vi i 130 och var nolla! i omhoppningen bröt hon ut på ett hinder för att jag inte fick henne runt innerskänkeln. Och så en massa tidsfel för att jag gick runt allt. men hon var superfin och duktig. Vi blev placerade även här, på en 7:e plats!

Cajsa hade lite stolpe ut hela helgen. Eii stopp i varje omhoppning. I 1 meter så chansade jag och provade svänga innanför, men det gick inte. I 110 stod en funktionär ivägen. Nästa 110 tittade hon på en mur och rev den. Men annars var hon fin.

2 veckor innan det var det tävling på puser. Då vann Toppan 1 meter. Cajsa kom 4:a i 1 meter. Niki kom 4:a i 110 och 3:a i 120. Sen vann vi även Lamicell stilhoppning, vilket innebär att vi får åka till Hammarö i slutet på juli och tävla i Lamicell cup stilhoppningsfinal. Ska bli roligt. Det är ju även SM i hoppning där i år så hoppas få se många fina hästar och duktiga ryttare också. Bara att se och lära! fast ska ju bli kul att tävla oclså!

Sen har det väl egentligen inte hänt så mycket mer. Sommaravslutningen var väl inte det mest lyckade US har gjort. Regn, blåst och iskallt. Inte många deltagare alltså...

Sen var vi på Boda Borg med US styrelse. Det var kul. Trots att mitt lag (jag, Johanna och Rebecca) blev totalt utklassade av det andra laget (Frida, Julia, Alice och Sofie). Men det var roligt i alla fall. Att rekommendera!

Hoppas nu ni får en fortsatt trevlig sommar allihop! Vet inte riktigt om vi skla skriva här under sommaren, men kan försöka uppdatera lite om det händer nåt.

Sommarkramar Mathilde!

 Niki i Svarttorp.

 Lilleman.

 Lilleman och Krysset.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0