Frida

Nu är det jag som sitter och skriver här igen. Efter att vi har fått ett önskemål om fler blogginlägg så måste man ju försöka uppdatera så mycket som möjligt!
Nu ikväll har jag och min häst Irja hopptränat för Jan Larsson. Han har hoppträningar varje torsdag och jag och Irja är med och rider i gruppen mellan åtta och nio. Idag hoppade vi mycket svängar och man skulle se till att hästen var bra ställd och lyssnade för båda skänklarna, mest innerskänkeln. Det var jättejobbigt, är alltid helt slut efter varje hopplektion. När man väl rider känner man inte hur trött man är, men när man väl sitter av och ska börja gå är det som att benen viker sig för att man är så trött. Men det är så det ska vara, man ska rida tills man är helt slut! Då känns det verkligen skönt efter.
Irja var lite sur i början och ville inte riktigt lyssna för min skänkel så jag fick säga till henne några gånger men sen var hon jättefin och som vanligt igen :)

I helgen blir det hopptävling på lördag, ska hoppa 90 cm och 1 meter. Ska debutera 1 meter så det är lite extra nervöst, men det ska nog gå bra :)

Ha det bra och hoppas att många kommer till tävlingarna i helgen, antingen för att tävla själva eller för att bara heja och kolla på alla som rider!

Kommentarer
Postat av: ella

kul o höra vad som händer... hoppas ni inte tog illa upp om att jag ville ha mer inlägg på bloggen. det är bara det att jag saknar er i stallet och hästarna, så att få läsa om er lite gör att jag kan drömma mig bort till gotland o stallet en stund! hoppas dte gick bra idag! kram

2009-03-21 @ 21:03:58
Postat av: frida

klart att vi inte tar illa upp! det är bara roligt att någon uppskattar och vill ha mer blogginlägg att läsa. är bara roligt att höra :)

2009-03-22 @ 20:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0