Lisas sista inlägg.

Då var alltså stunden inne, mitt sista inlägg. Som ni säkert redan vet avgår jag nu som ordförande i Wisby Ridklubbs Ungdomssektion, eftersom jag tar studenten om någon månad och lär antagligen inte bli kvar på ön därefter.

Jag vill börja med att tacka alla ni som hjälpt och stöttat mig under de här åren. Det är tack vare er som jag kännt mig trygg i min roll som ordförande, vågat ta initiativ och kunnat hålla motivationen uppe. Ni ska vet att ett litet; Tack för en trevlig dag! Vad duktiga ni är!  eller: Vad roligt det var! - är otroligt mycket värt.
Som nybliven ordförande var jag till en början osäker på om jag var den rätta för en sådan roll, om jag kunde ta det ansvaret. Idag vet jag att det inte innebär några som helst svårigheter, inte när man har så fantastiska människor omkring sig, ungdomar som vuxna.

Framför allt vill jag tacka alla ni som gjort detta till bland det roligaste jag gjort i mitt liv. Jag har lärt mig så otroligt mycket, om allt från ansvarstagande till erfarenhet inom föreningslivet. Den gemenskap, samhörighet och glädje som finns i Wisby Ridklubb är fantastisk och jag är väldigt glad över att få ha tagit del av den. Jag har lärt känna många nya människor, fått nya erfarenheter och upplevt oändligt många roliga och minnesvärda stunder.

Jag har varit med att arrangerat antalet dressyr och hopptävlingar, pizzakvällar och övernattningar med alla dess teman, biobesök, föreläsningar, konferenser, prylbyten och julshower, pysseldagar och sommaravslutningar, städdagar, julmarknad, pepparkaksbak, käpphästkadriljer, US-cuper, spöknätter, framtagning av US-rosetter, luciatåg, stallbästis...
Jag skulle kunna hålla på i all evighet-
Och JISSES så roligt det har varit! Så underbart mycket kul att tänka tillbaka på när jag sitter där som 120-åring i gungstolen och stickar vantar till barnbarns barnen. Många glada minnen!

Med detta vill jag än en gång säga tack till er alla! Jag kommer sakna US-livet. De fnittriga US-mötena, alla nervösa debutanter på centimeterhoppningarna, spökövernattningarna där man somnar med hjärtat i halsgropen, till och med alla nervösa ponnymammor;)


Jag önskar den nya US-styrelsen all lycka! Ni har så mycket roligt att se fram emot:)
Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: ella

hej! du har varit otroligt duktig du med som fått allt att funka! synd att du kanske flyttar, men jag hoppas verkligen att det går bra för dig! bra jobbat med us. kram

2009-03-03 @ 21:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0