Mathilde

Hej!

Då var det dags för ett blogginlägg igen då...
Igår var jag ute och red alla 4 i snön på fältet. Det var ganska mysigt. Inte alls så kallt när solen sken.
Hästarna fick jobba ganska hårt med snö upp till knäna.

Toppan är lite för ambitiös ibland. Hon lyfter extremt mycket på benen, alla hovar ska över snön, det får inte skvätta. Men så blev hon ganska trött också. Men hon tyckte det var kul!

Krysset tyckte det var jättejobbigt. Hon var helt slut och svettig efteråt. Stackars liten... Men hon är ju i för sig rätt lurvig också. Och jag som inte får igång klippmaskinen. Men den måste igång innan Louise Haaga träningen den 8-9 februari. Kan ju inte komma dit med en mammutliknande varelse = troligtvis Cajsa ;)

Cajsa tyckte det var roligt att springa i snön. Hon tyckte inte det var så jobbigt heller. Lyfte väl inte sådär jättemycket på benen, utan pulsade mest igenom snön.

Niki var jättepigg och busig. Tyckte inte heller det var så jobbigt. Hon kunde nog springa fortfarande om det skulle va. Hon är typ så liten och kvick så hon sjönk inte ner så djupt som de andra i snön.

Det var lite om gårdagens ridpass. Fina muskler ger det i alla fall att rida i djupsnö. Och en del träningsverk också tror jag. Speciellt Krysset.

Sen har jag drömt lite också. Eller ja, jag har kollat lite på olika hingstar. Niki ska ju bli mamma nån gång, men det är i alla fall en bra ursäkt att titta på fina hingstar :)

Dessa är några av mina favoriter. Har ju då inte tänkt något på vad som skulle passa med Niki eller så, utan detta är bara drömmar :P

Men ja, ja. Vad tycker ni? (Om vi nu har några bloggläsare på denna blogg?) Håller ni med om att dessa hingstar är fina? Eller har ni några andra förslag på fina hngstar?

Carmargue              Diarado            Heartbeat
Carmargue                              Diarado                                 Heartbeat  

Stalypso 
Stalypso


Jag tycker ju då om ganska lätta och kvicka hästar, som ni kanske ser... Eller Heartbeat kanska inte riktigt hör dit, men han har ju otrolig kapacitet. Sen är han ju pappa till Lilleman också, men tyckte om han innan det faktiskt.

Här kan ni se film på Stalypso: www.gestuet-groenwohldhof.de

Diarado: www.schockemoehle.com

Hearbeat: www.cajus.dk

Carmargue: www.cajus.dk

Det var väl allt för mig...

Ha det gott så hörs vi!



Kommentarer
Postat av: ella

oj vilka hingstar!! de är ju superfina allihopa. vem du än skulle välja så kan de knappast bli annat än ett superföl =) har du funderat nåt på när det är dax för niki att bli mamma?



jag fattar inte hur du hinner med fyra hästar! funderar om jag ens skall hinna med en, vilket jag hoppas såklart! fast det blir ju ingen ridning förrän om ett år, känns avlägset nu men vet att det går rätt fort. hade vart mysigt med häst i sommar dock... men jag får väl borsta o pussa!

2010-01-27 @ 19:02:52
Postat av: ella igen

förrsten, de skulle va kul o se bilder igen, speciellt på krysset! eller har du nån hemsida eller nåt?

2010-01-27 @ 19:04:05
Postat av: Mathilde

Hej Ella!

Tror vi ska betäcka henne nästa år. Då är hon 16 och vi vill ju att hon ska ta så vågar inte vänta för länge. Men o hon är pigg och glad så kanske vi väntar ett år till.

Jo då jag hinner. Men just nu har man ingen lust att rida med all snö. Allt tar så lång tid och är så kallt. Känns inte som man får igång dem på riktigt eller vad man ska kalla det. Och snart är det tävling igen men känns inte taggad alls för det just nu.

Du får komma och rida lite på mina i sommar omdu vill. Vet dock inte hur mycket och när de ska va igång än. Men du får ju ett gulligt litet föl att borsta på oxå. Lilleman älskade när vi kom och borstade på dem! Lika kelig som Krysset.

Lägger in en bild på Krysset. Hon har blivit jätteljus i ansiktet och på bogarna :P

2010-01-28 @ 18:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0