Mathilde

Hejsan!

Nu var det då jag som skriver igen...
Vet inte riktigt vad jag skall skriva om men kan väl komma på nåt.
Det är ju ett nytt år t.ex!
Nytt år = nya händelser = nya upplevelser = nya saker att lära sig = nya mål... kan typ fortsätta hur länge som helst, men det är i alla fall lite av det man kan tänka sig om ett nytt år med hästarna!

Så, vad har jag då för planer/förväntningar/mål dett år?

Krysopraz (Krysset) : Blir 5 år i år, men tävlar ju som 4 åring detta år pga föl. Det är positivt tycker jag. Nu är hon ju mer klar i kroppen och mer vuxen i sitt beteende och då känns det också enklare att rida henne och hantera henne. Hon är ju inte lika valpig längre, trots att hon gärna vill sitta i knät :P
Hennes mål i år är i första hand att börja träna "på riktigt" eller vad man nu ska säga. Alltså, ha en ordentlig plan för hennes ridning och träning kan man väl kalla det.
Sen är det ju att börja tävla så smått under våren.
Sen senare, i augusti är det ju 4 års kvelitén ovh det kan man nog kalla det stora målet jag satt upp för henne i år. Sen hur det går är väl i och för sig mer ointressant, utan bara hon sköter sig. Fast lite press sätter man ju ändå på henne i och med hennes fina resultat på 3 års testet. Men å andra sidan så är det ju en ren färskvara med formen och svårt att pricka in toppform på en så ung häst, så delta är största målet!
Sen hade det varit roligt om hon kunde delta i 4års tävlingen på hammarö i sommar också. Det är ungefär som det går till på flyinge, men i hammarö är det ju inte så stor prestige och så, men en liten vägledning i alla fall. Men vet inte ens om den tävlingen blir av i år, så det får bli en senare fråga!

Hehe oj vad mycket det blev om Krysset :)

Niki Paradise (Niki) : Blir 15 år i år. Kommer försöka ta det lugnt med hennes tävlande. Inte vara med på massa onödigt. Hon har ju hoppat en del hinder i sitt liv. Gäller att hålla hennes motivation uppe! Fast hon tycker ju att hoppa är det bästa som finns (bortsett från mat då). Annars så är det väl att försöka he en så låg lägsta nivå som möjligt. Rida 120 och att ha kul! Kanske nån 130 om det känns ok. Blir nog ute i så fall.

Vorland Utopia (Toppan) : Blir 8 år i år. Ge henne mer rutin och bli stadigare i 120. Rida fler 125 och att jag ska rida henne bättre i kombinationer, jag är lite seg på henne där. Om hon utvecklas som jag tror och hoppas så kanske det blir ett snäpp till, men man ska vara försiktig med guldkornen! Inte förstöra nåt genom att ha för bråttom. Hoppa kan hon ju liksom, det är samspelet mellan ss och alt runt om som ska fungera.

Cavatina (Cajsa) : Blir 9 år i år. Få mer tävlingsrutin tillsammans. Att lita på varann. Rida 110/120 och göra det bra. Sen ska jag väl försöka våga svänga lite till i omhoppningarna kanske. Det visade sig ju att vi kunde det på sista tävlingen i höstas, så jag ska väl försöka att rida så bra som jag gjorde då. Hon är ju väldigt försiktig och rädd om sig så det ska man ju ha en bra balans på också.

Ja, det var väl lite om vad jag ska försöka uppnå nästa år. Vet inte om det är speciellt rolig läsning, men det är i alla fall nåt. Det mesta handlar ju om mig, egentligen, inte vad hästarna ska klara och så. Det är ju jag som sätter gränserna. Hästarna klarar ju det mesta, det är inte de som förstör eller försvårar. Det måste man alltid komma ihåg när man håller på med djur tycker jag.

Ha ett fortsatt bra 2010 så ses och hörs vi säkert framöver!

Niki & Toppan     Krysset     Cajsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0